2018年10月12日星期五

成功必不在我,奮鬥有我足跡。

今天是我服務科技園15 (欠兩個月) (1110個月3年顧問)的最後一天。我用「成功必不在我,奮鬥有我足跡。」作為總結。(Success will not be with me, but struggle will have my footprints.)

(I took this photo under Golden Egg during my EngD graduated in 2010.)

之前羅太出席最後一次董事局會議與傳媒茶敍引用已故民主黨元老司徒華的名言「成功不必在我,功成其中有我」,總結4年來擔任創科推手的工作名言是在華叔的回憶錄《大江東去》自序中說:「從孔夫子到孫中山,都沒有看見自己的信念的實現。看不看見並不重要,重要的是終身堅持,這也正是我一向所秉持的『成功不必在我,功成其中有我』。」

原來「成功不必在我」這句話來源於19326月胡適給北京大學畢業生的講話。
朋友們,在你最悲觀最失望的時候,那正是你必須鼓起堅強的信心的時候。你要深信:天下沒有白費的努力。成功不必在我,而功力必不唐捐。能夠永遠有這樣的信心,自然也是好的。」

因不能與之前勁人們相比,所以改為「必不在我」,以下是我在公司ISO的里程碑。


感謝實驗室同事們在上星期四的farewell party我們很久沒有那麼齊人(4th Oct 2018)


TM Lau Macbeth Law 都回來一聚


HL Yiu and I


YC and I (24th Aug 2018)


Quit your Job!  Good beer!


I drink with Andy P. on 10th Oct 2018.


To have lunch with HKQAA Friend (Bryan Pang & Adams Wong) on 11th Oct 2018.  We cooperated for a long time before I joined HKSTP.  In 2015, I was one of key facilitators to link up both CEOs (HKSTP and HKQAA) to sign MoU to assist startup.  Then HKQAA developed Hong Kong Registration – Startups scheme and I developed Quality Startup Scheme in Science Park. 
(HKSTP Graduation Ceremony of Incubation Programmes & MOU with HKQAA)


Today, I will have lunch with Godwin Lai and Kevin Edmunds. (Previously, I had lunch with many colleagues including Julia Fung, Maria Wu, Adeline Wong, Ada Cheung, etc.)


In this afternoon, I met Mr. Terence Chan (Secretary General, The Academy of Sciences of Hong Kong) in Science Park and visited his new office.


離開後對自的期望思索定位,重新出發。

Reference:
201412209: My ISO Journey of 10 years in Science Park - https://qualityalchemist.blogspot.hk/2014/12/my-iso-journey-of-10-years-in-science.html

沒有留言:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails